top of page

Our Love Dances on Corpses

18 November 2021

21:00

Hateiva

Tel Aviv-Yafo

_ultraphonics_blue2.png

Pieces by: James Tenney, Assaf Shatil, Zeena Parkins and Shaul Kohn .

With: Ada Ragimov & Lior Ouziel (Harps), Haggai Freshtman (Percussion), Assaf Shatil (Piano), Shaul Kohn (Guitar), Orr Sinay (Crotales & Percussion), Zeena Parkins (Pre-Recorded Harp & Electronics), Adi Snir & Maayan Tsadka (Percussion), David Oppenheim (Media).

We’re glad to present our first concert for the season of 2021-2022 with four pieces moving around elements touching on the materiality of sound, stasis versus movement and the act of challenging our linear time prespective.
In James Tenney’s piece To Weave three separate piano lines are gradually being weaved into one another, creating a large shape leaning on the space created between the played notes and the frequency differences which resonate in between them.
In his piece Unsere Liebe tanzt auf Leichen for two harps, bass drum and bowed crotales Shaul Kohn examines the possibilities of exiting the linear time experience by staying in a static acoustic space in which musical moments arise only to collapse into themselves. Assaf Shatil’s Golden invites one to spend time with the perishable glow of golden california sunsets, drawn from Shatil’s long term relationship with this marvelous natural happening, this music distils a canon of different voices into one musical ecstasy.
Harp pioneer & Composer Zeena Parkins shares a version of her piece Drumming, re-arranged & remixed by Shaul Kohn for four speakers and eight performers.
originally featured in her album “Three Harps, Tuning Forks & Electronics” (2017, Good Child Music), this occasion-specific rework of the music exists in the space between pre-recorded and live music, blurring the lines while attempting to demolish both ends.

יצירות מאת: ג׳יימס טני, אסף שתיל, זינה פרקינס ושאול קוהן

בהשתתפות: עדה רגימוב וליאור עוזיאל (נבל), חגי פרשטמן (הקשה), אסף שתיל (פסנתר), שאול קוהן (גיטרה), אור סיני (קרוטלס והקשה), זינה פרקינס (לצערינו רק מרחוק- נבל ואלקטרוניקה מוקלטים מראש), עדי שניר ומעיין צדקה (הקשה), דודיק אופנהיים (מדיה).

אנו שמחים להציג את הקונצרט הראשון לעונת 2021-2022 הכולל ארבע יצירות הנעות סביב אלמנטים הנוגעים בחומריות הצליל, סטטיות אל מול תנועה ואתגור תפיסת הזמן הליניארית.
ביצירתו של המלחין האמריקאי ג׳יימס טני To Weave שלושה קווי פסנתר נפרדים נארגים בהדרגה זה בזה ויוצרים צורה גדולה הנשענת על החלל הנוצר בין הצלילים המנוגנים לבין הפרשי התדרים המהדהדים ביניהם. שאול קוהן ביצירתו Unsere Liebe tanzt auf Leichen לשני נבלים, תוף בס וקרוטלס מקושתים בוחן את אפשרויות היציאה מחוויית הזמן הליניארית על ידי שהייה בחלל אקוסטי סטטי בתוכו רגעים מוסיקלים נובעים רק כדי לקרוס אל תוך עצמם. היצירה Golden של אסף שתיל מזמינה לשהייה בזוהר המתכלה של שקיעות קליפורניות זהובות. שאובה ממערכת היחסים הארוכה של שתיל עם אירוע הטבע המפליא הזה, המוזיקה הזו מזקקת קאנון של קולות לכדי אקסטזה מוסיקלית. ויצירה של המלחינה ונגנית הנבל זינה פרקינס Drumming בעיבוד ורמיקס חדש של שאול קוהן המפרק את היצירה ומציג פרשנות חדשה לארבעה רמקולים ושמונה מבצעים. חלוצת הנבל והמלחינה זינה פרקינס חולקת גרסה ליצירתה Drumming, מעובד וממוקססת מחדש על ידי שאול קוהן לארבעה רמקולים ושמונה נגנים. היצירה, שהופיעה לראשונה באלבומה של פרקינס ״Three Harps, Tuning Forks & Electronis״ (2017, Good Child Music), מובאת כאן בעיבוד מחדש שמתקיים בחלל שבין מוזיקה מוקלטת מראש למוזיקה חיה, ובא לטשטש את הקווים ביניהם עד כדי הנסיון להחריב את שניהם.

bottom of page